Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Shit - va segt!

Publicerad 2011-10-11 13:54:29 i Betraktelse,



Jag förgås av leda. Rastlöshetens klipulver. Kom igen nu, gör något! Men jag sitter kvar, fjättrad vid stolen. Frukostkopp byts mot lunchkopp byts mot eftermiddagskopp. En skolkamrat i tidningen - redaktör, jaså på så sätt. Och vad gör jag? Inget. Inte ett skit. Kommer inte att komma i tidningen förrän till dödsannonsen. Har man inga måsten går hjulen så långsamt att de till slut stannar i hemmets tuggummiklet. Snart kommer det hem barn från skolan, men hur länge gör det det? Några år, om man har tur. Sen ... nää det gäller att komma på något snabbt. Bums skaffa ett världsomspännande projekt som tar resten av livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela