Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Militärer ... IQ-badboll 2

Publicerad 2005-08-27 23:42:25 i Betraktelse,

fornminne

Även våra rötter och anor får stryka på foten när det kommer till militärframfart. 
Ett antal, utmärkta, fornlämningar från stenåldern totalförstördes av bandvagnar i Boden. 
Men såg de inte skyltarna? Nja, innan även dessa blev överkörda så syntes skyltarna.
Kan man inte bara lägga ner försvaret. Sluta med konstgjord andning. Det finns väll ingen som tror att ett väpnat angrepp mot Sverige skulle stoppas av en handfull finniga 19 åringar. Jag tror inte att bandvagnar eller landstigningsfartyg kommer att göra verken till eller från. Dödliga bakterier i dricksvattnet, total utslagning av elnätet och pressisionsbombning - skicka Anders 22, fritidsledare. Det är ju så dumt.

Kommentarer

Postat av: carina958

Publicerad 2005-08-31 10:04:14

hej ...jag är tillbaka... fått en släng av ångest, hahaha, (skoj) näe.. skitmycket att göra, dottern konfirmation, min födelsedagsballongtur,en sväng till småland och MYCKET på jobbet, bloggar i kväll,kram

Postat av: Oliver

Publicerad 2005-11-16 19:59:14

Håller med dej. Och som kaka på kaka, vad skall dessa finniga 19-åringar göra i skogen(terränglådan)??
Finns väl inga krig som förs i skogen längre!
Solklart som satan. Ungefär som att använda kavalleriet mot stridsvagnarna, eller spjut mot Tomahawk missiler osv.

Postat av: snart 40

Publicerad 2005-11-16 22:51:23

hej oliver
trist att du inte hade en blogg jag kunde svara dig på.
Tack! du är faktiskt den enda som kommenterat mina militära påhopp. konstigt, ingen annan som tycker att det svenska försvaret är ett skämt. tydligen ingen som tycker motsattsen heller. skrev ett inlägg om en spindel en gång - massor med kommentarer.
hmm ... vad säger det om vårat engagemang och åsikter?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela