Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

omväxling förnöjer inte

Publicerad 2005-08-17 00:08:05 i Betraktelse,

i morgon har jag varit gift i 15 år - med samma man.
förlovade i 17 och tillsammans i 18.
jag älskar honom fortfarande och skulle inte vilja byta.
jag är så förbannat nöjd med en bra deckare på burken och lite hårkill.
stackars alla som häcka på krogen, på jakt, på utkik efter någon.
tanken på att vakna upp hoss någon man knappt känner är skrämmande.
nej tacka vet jag samma gamla håriga rumpa under täcket och morgonfisar man känner igen.
nu är det nog dax för lite hårkill föresten.

Kommentarer

Postat av: carina958

Publicerad 2005-08-17 08:30:19

jaaa... håller med, vad hemsk att behöva börja om, det är så skönt med någon som känner till alla ens fel och ändå valt att stanna. En gammal cadillac var det förresten, nu såld till en kille som jobbar på GB glass i Hälsingland...snyft

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela