Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

george vader

Publicerad 2005-07-21 20:22:58 i Betraktelse,

skurk


 USA - landet där det är mera tabu att visa kalsongkanten än att döda sin granne. 
 där kärlek och sex är mer upprörande än våld och misshandel. 
 där man är föräldraledig högst 2-3 månader och sedan lämnar babyn på spädbarnsdagis eller till en nanny. sen skjuter barnet ner sina klasskamrater med pickan han fick i konfirmations present - och alla står undrande!?
 där alla har en pistol för att alla andra har en - man måste ju kunna försvara sig!?
george w ser till att alla hans små söta bitar faller på plats. management by fear. om alla är rädda för varandra behövs det ju någon att lita på - George! han är mera skrämmande än alla terrorister tillsammans. var är loke? hur ska det gå med världen? 

Kommentarer

Postat av: Världens blogg

Publicerad 2005-09-06 20:04:50

Tänk att det kommer sig att jag skrattar så gott som varje gång jag läser något om USA och deras hedersbuske. Så även denna gång.
Men är det inte lite sent att ge barnen pistolen i konfirmationspresent? Kanske redan när de börjar skolan är bättre...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela