Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Gud vs oskulden

Publicerad 2005-07-06 03:59:00 i Betraktelse,

barn


jag var på konfirmation. 20 st 15 åringar skulle "säga ja till gud". 
det enda de ville säga ja till var att förlora oskulden på konfa-lägret. 
hur kan någon som är så förblindad av hormonbruset tvingas ta ställning till sin fortsatta tro. 
bull-shit. skicka dem på ett relations-läger istället, där man lär sig om sex och samlevnad - så har man det avklarat. sen kan man tänka på om man vill välja att tro på gud eller tro på sig själv.

Kommentarer

Postat av: carina958

Publicerad 2005-07-06 09:14:30

Helt riktigt... jag är så glad att min femtonåring skall på läger i sommar men det är bara en kille med !! I bland när det är en massa tonårskillar hemma ligger det en lukt kvar i huset, jag har kommit på att det måste vara könshormoner !!!

Postat av: snart 40

Publicerad 2005-07-06 11:05:49

tja eller fötterna.

Postat av: marshasan

Publicerad 2005-09-07 20:57:38

luktar könshormoner? är det inte mer "vätskorna" som luktar. jag tror nog att så är tyvärr fallet. eeuh!

Postat av: snart 40

Publicerad 2005-09-14 20:05:59

jo visst, du har rätt. det lucktar unket blomvatten och något mer ...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela