Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

grodor, alkohol och kyssar

Publicerad 2005-06-29 18:15:25 i Betraktelse,

en viss sorts människor, de kan ses i alla samhällsklasser, ser ut som grodor.
 ja det har lixom en kropp som en groda. stor sladdrig överkropp, buk och bröstkorg, tjocka armar och pyttesmala ben och minimal platt stuss. 
stussen och benens smalhet brukar accentueras av att kvinnorna har mummelbyxor (tajts), sedan en stor tröja, kofta eller kavaj med axelvaddar. Männen kan ha tex ett kraftigt bälte för att markera gränsen mellan kroppshyddan och den maskformiga nedre regionen..
varför är det så? 
den ända gemensamma nämnaren jag kan gissa mig till är en betydande alkohol konsumtion. 
ser man ut som en groda först, deppar över detta och börjar dricka? 
eller ... de som dricker i tillräckligt stor mängd förvandlas till grodor?
hur kommer det sig att grodpar är vanligare än att den ena är groda men inte den andra?
är det så att om man kysser grodan förvandlas den inte till prins, utan kyssaren förvandlas till en groda?

Kommentarer

Postat av: surrkompisen

Publicerad 2006-12-07 19:21:26

vilken otroligt genomtänkt och intressant betraktelse.. har inte tänkt på det förrut.. tycker det är lite konstigt för nu när jag läste det du skrivit så är det ju så glasklart att det är precis så det är.. herregud... måtte jag aldrig få tag i en groda och hångla med....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela