Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Alien invasion!

Publicerad 2006-12-10 23:50:23 i Betraktelse,

Var det någon som såg V? eller en gamal alien-film där de odlades något gurkliknande som förvandlades till en kopia av grannen?

Golf måste ju vara den ocoolaste sporten som finns. Det går inte att se annat än löjlig ut i golfkläder. Glöm argumentet - man kommer ut i naturen. En svårt övergödd arkitektdesignad gräsplätt är inte naturen.
Det är lixom ingen fart på golf och golfare är dödligt seriösa fanatiker.
Jag brukar ibland äta lunch på golfklubben för att få yttra några väl valda glåpord till arga tanter med eldriven golf-bag.
Jag har upptäckt något ... när jag yppar min subjektiva uppfattning om golf till dem jag känner väl, och som jag är säker på tycker som jag, har fler och fler börjat säga - hmm det är faktiskt inte så illa, jag har prövat några gånger och har till och med tagit grönt-kort.
Va? ... Man kan nästan se hur det bubblar av grön ödlehud under gurkskalet. Alien invationen är här!

Kommentarer

Postat av: surrarn

Publicerad 2006-12-11 07:37:38

ha ha ha.. ja fyfan sport ska man passa sig för.. tror de där aliens har smygit sig in de flesta grenarna faktiskt..
beträffande vänstrarn.. nej han har inte lämnat frun.. hoppas jag.. önskar han träffar en svensk kopia av du vet hon glen cloose i farlig förbindelse.. hon som kokar kaniner och beter sig.. anledningen till att jag leker dr ruth phil på nätet är nog för att stilla mitt egna dåliga samvete att jag kastade bort sex år av härligt liv på en likadan idiot!!
du föresten.. hör av mig när vi ska dra till filosoferarön och springa omkring och vara ansvarslösa 40-åriga tjejjer i ett par dagar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela