Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Min önskelista

Publicerad 2006-12-12 16:31:49 i Betraktelse,

Jag hade satt en önskelista, till mina barn, på kylskåpsdörren:
• Tandborstning och läggning utan tjat.
• Var och en städar sitt rum
• Spola i toan och torka snopp-dropp från ringen
• Tvätta händerna och andra delar av kroppen i mellanåt
• Gör läxor utan tjat

En kompis gjorde mig dock uppmärksam på att det var det värsta man visste när man var liten. Frågade man mamma vad hon önskade sig så sa hon - snälla barn.
Det kom till mig att hon hade rätt. Dessutom har man själv en gång svurit på att aldrig säga så till sina barn.
Jag tog ner lappen och satte upp en ny.
• indianpärlhalsband
• hyacint
• Teckning av ett flygplan (det är det dom vill rita)
• Smäll-karamell eller julgrans tomte

Kommentarer

Postat av: camilla

Publicerad 2006-12-12 16:44:27

oj vad lika vi mammor är...jag säger det samma...o trött är man på snoppdropp...speciellt mitt i natten...

Postat av: camilla

Publicerad 2006-12-12 18:34:06

jo rider western....har en paint på gården..o lite andra sorter...hästviskare...spännande..

Postat av: snurr

Publicerad 2006-12-12 18:47:29

självklart vill vi veta hur det går för frun i såpan.. stackars människa.. vänstrarn borde maila henne en länk till sin blogg och kanske kan vi därigenom få nån slags synvinkel från andra sidan helvetesidioten.. de borde till slut lägga ut en bild på tokfan och skriva en gemensam blogg om hur skönt det va att va av med honom..

Postat av: snurr

Publicerad 2006-12-12 18:48:00

självklart vill vi veta hur det går för frun i såpan.. stackars människa.. vänstrarn borde maila henne en länk till sin blogg och kanske kan vi därigenom få nån slags synvinkel från andra sidan helvetesidioten.. de borde till slut lägga ut en bild på tokfan och skriva en gemensam blogg om hur skönt det va att va av med honom..

Postat av: snurr

Publicerad 2006-12-12 18:48:49

självklart vill vi veta hur det går för frun i såpan.. stackars människa.. vänstrarn borde maila henne en länk till sin blogg och kanske kan vi därigenom få nån slags synvinkel från andra sidan helvetesidioten.. de borde till slut lägga ut en bild på tokfan och skriva en gemensam blogg om hur skönt det va att va av med honom..

Postat av: snurr

Publicerad 2006-12-12 18:48:51

självklart vill vi veta hur det går för frun i såpan.. stackars människa.. vänstrarn borde maila henne en länk till sin blogg och kanske kan vi därigenom få nån slags synvinkel från andra sidan helvetesidioten.. de borde till slut lägga ut en bild på tokfan och skriva en gemensam blogg om hur skönt det va att va av med honom..

Postat av: snurr igen..

Publicerad 2006-12-12 21:13:26

oj.. kanske blev lite tjatigt :) bloggen har ett eget liv idag..

Postat av: My Secret

Publicerad 2006-12-13 00:49:15

Jag vet inte hur det går för hans fru men jag antar att hon kommer att leva lyckligt ovetande i alla sina dagar...

Angående det som Snurr skrivit ovan så har den tanken slagit mig ett par gånger. Men samtidigt vill inte jag vara den som berättar det för henne. Hon har ju inte gjort mig något ont och jag har verkligen aldrig velat henne något ont heller. Svårt!

Postat av: sanna

Publicerad 2006-12-13 00:50:00

den har varit helknepp i flera dagar

Postat av: snurr.

Publicerad 2006-12-13 17:48:17

jäkla skitblogg.. kan man önska bättre funktion på den i julklapp tror du??

Postat av: camilla

Publicerad 2006-12-13 20:56:42

vad är det för ras som du skrev om..har aldrig hört det innan...
Hade hovslagaren här idag..kallt...brr..men pollarna blev fina...
Spännande det din mamma gör..berätta mer.

Postat av: surr

Publicerad 2006-12-14 14:05:33

äntligen kan vi dela med oss av våra kloka tankar igen sanna!!! bloggen har fått en nytändning!! lyckos den föresten :)

Postat av: camilla

Publicerad 2006-12-14 19:22:18

ser gärna lite foto på de pollarna låter spännande..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela