Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Skitliv!

Publicerad 2006-12-30 03:11:15 i Djur,

Min svåger har en gård med 60 000 höns, en hund, två katter och 4 hästar.
Medan vi var där blev 30 000 av hönsen dräpta så antalet husdjur var ej konstant.
Först hängs de upp och ned, doppas i elektriskt vatten och till sist halshuggna.

Tänk på detta när ni äter kyckling

Här trängs 60 000 kycklingar.
Så här lever de i några veckor, från dunboll till broiler, hets ätande, i konstant ljus och kvävande värme tills de får åka med huvudet före in i döden på löpande band. Kul liv ... NOT!

Kommentarer

Postat av: camilla

Publicerad 2006-12-30 18:14:24

nä det är inget vidare liv.... men det är väl bättre än att sitta i en bur..eller?...ja inte vet jag..o inte de heller..för de vet ju inget annat som tur är..för då tror jag att de gjort upplopp....

Kalkon är ju gott..men helt klart ska de leva ett hyffsat drägligt liv..inte så här...vi har oxå fött upp Kalkoner..söta när de är små..men otroligt fula när de är stora...haha...men våra hade det bra..de gick ute på dagarna o kom in på kvällen..

Postat av: Micke

Publicerad 2007-01-02 17:53:26

Det suger verkligen, fy farao!!!!!!!!!!!!

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-01-07 02:05:52

Jag tycker nästan burhöns har det bättre än frigående. och det ska vara ekologiska ägg.

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-01-07 02:06:31

Jag tycker nästan burhöns har det bättre än frigående. och det ska vara ekologiska ägg om det ska vara frigående.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela