Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

vacker vinter

Publicerad 2006-02-10 15:47:56 i Betraktelse,

- om vi ska gå på den isen får vi nog supa bar mycket - lätt på fötterna.
men det är förbannat vackert nu!
promenerade själv här om dagen, när snön var ny och det var tyst i skogen och ... aldeles fantastiskt.
prövade en bit på isen, det var ju helt livsfarligt nu.

har inte varit på landet på evigheter och jag längtar.
bara en massa snickare i vägen, och på helgerna måste man åka runt och kolla lampor och badrumsskåp och annat onödigt
- när man kunde ha suttit på en spark på isen med thermos och pilk. snöskoter och isjakt ... kollat örnarna som kalasar på syrrans döda gris. mamma matade ihjäl henne med utölimpa. "Utölimpan dödar!" - tror du man kan stämma bagarn?

håller på att flytta runt igen för nu ska det byggas på källarplan, och vi flyttar upp. Jippi!
- fan va med skräp man har. myrorna - gud-ske-lov!
jag har blivit utkörd ur mitt arbetsrum så nu sitter jag och jobbar vid 3 åringens skrivbord.
känner mig som gulliver i lilleputt-landet, kommer att bli krympling för livet innan jobbet är klart.
ungarna har spelat tennis i dag, det kanske blir en borg av den minsta men den stora han bara filmar.
benet värker, skon klämmer, racket är snett och alla andra är dumma eller fuskar osv.
det blir nog något av honom också - men ingen sportfåne, tack o lov!

Kommentarer

Postat av: snart 40

Publicerad 2006-02-10 15:48:51

ber om ursäkt - jag är för lat för versaler.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela