Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Nytt namn ...

Publicerad 2006-01-15 23:35:51 i Betraktelse,

... på bloggen alltså.

Jo för nu har man passerat gränsen in till medelåldern. Det gick smärtfritt. 30 år var värre, då fanns det fortfarande ett krampaktigt hopp om att någon skulle tittade till två gånger.

Nu skiter jag i det och är bara nöjd. Den som räknas tycker fortfarande att jag duger och det är huvudsaken. Jo det var ju den förnekade insikten om att man nog egentligen behöver brillor.

En insikt till ... jag gillar inte skitsemestrar i fjällstuga längre. Jag vill ha hotell med pool, stor frukostbuffé och drag i baren. Jag vill ha kabel-TV på rummet och städerska. Skidskola till barnen och puder till mig.
Och ostron, mycket ostron!

Man blir bekvämare med åren, det är helt klart.

Kommentarer

Postat av: uffe

Publicerad 2006-01-16 18:28:20

Hej Sanna. Kul blogg och jag kan bekräfta att man blir allt bekvämare med åren, vart ska det sluta? Du har tyvärr lyckats göra mig avundsjuk med din låga ålder, nästa gång jag passerar 40 är det uppifrån, man retarderar ju in i ålderdomen (sägs det).

Uffe

Postat av: snart 40

Publicerad 2006-01-16 19:44:17

Hur räknar du då? Räknar du med att bli 100 eller? fy fan för att bli 100. min mormor är 94. Hon är iochförsig pigg och relativt frisk, men det verkar så förbannat trist att bli så gammal. Hon är så ensam säger hon, dvs hon tror att hon är ensam. Hur mycket man än hälsar på, lagar mat och handlar åt henne så har hon glömt det när man stängt dörren bakom sig. - Å vad det var länge sedan du var här, jag är så ensam. - Jag var ju hos dig för en kvart sedan. - Jasså, det minns jag inte.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela