Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Brallor med häng

Publicerad 2007-04-19 23:39:58 i Betraktelse,

Sonens rektor hade skickat ut en skrivelse till alla föräldrar om att hon var trött på att alla killarna hade häng på byxorna. Hon uppmanade alla att hiva upp brallorna eller skaffa långa tröjor så att hon slapp se deras skinkor.
Fy fan vilken trist kärring! Det sista jag sa när jag lämnade sonen i skolan i dag var
- Glöm inte att dra ner brallorna om du ser rektorn, så att alla i klassen hörde det. Sedan var jag nöjd hela dagen.

Kommentarer

Postat av: Malin i Orsa

Publicerad 2007-04-19 23:42:48

Håller med dig om att det var en trååkigt rektor!

Postat av: Sanna

Publicerad 2007-04-20 22:25:36

Vad roligt. Du verkar vara en cool mamma!

Postat av: carina

Publicerad 2007-04-21 18:07:22

Häng är ok, men dottern hade en pojkvän som visade precis hela baken och fick ta myrsteg för att kunna gå. Har märkt att killarna nu även har kalsonger under badbrallorna för att kunna "hänga" även där. Jag ser framför mig trosor under bikinin (hahaha)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela