Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Morgonens observationer

Publicerad 2007-04-27 12:37:18 i Betraktelse,

Tack ´å lov för Kåvepenin! Nu är han nästan tillbaka. Åt en pankaka, första maten sedan i söndags (om man inte räknar piggelinglass). Han var tunn innan men nu är han en liten ostmask. Vi ska gå ut i solen en liten stund.

BMW, Merca, SUV, BMW, Porsche, en samling mörka kostymer och rakade huvuden ... styrelsemöte?
Nej, lämning på sexårs. Ja så är det här. Själva går vi till skolan i blåställ, men sonen är lite klädsnobb - han har Vans.

Vår avlidne grannes släkt håller på att ränsa ur hans hus. Grannen var 97 och hade bott i huset sedan 1940 typ.
Jag avundas dem inte!. Vet bara hur det ser ut hemma hos min mormor. Hon har bara bott på samma adress sedan 1955 men det finns tidningar, påsar, snören och ljusstumpar sedan dess. "Någon kanske tänkte stöpa ljus?"
- Nej mormor, nu finns IKEA, en hel låda ljus för ingenting.

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-04-27 13:59:55

usch.. tänker att mina grannar nog också skulle tro att jag hade bott i huset sedan 1923.. så mycket skit har jag i varje fall samlat på mig.. hoppas dock att de inte tror att jag är 97..

Postat av: storey

Publicerad 2007-04-27 14:04:19

Såg klippet från veckans nyheter här nere, och kom då ihåg det här: http://www.tjuvlyssnat.se/stockholm/det-ar-lugnt-det-stannar-mellan-er-och-100000-tjuvlyssnatlasare
Fantastiskt roligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela