Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

OD på datorer

Publicerad 2007-04-29 12:12:45 i Betraktelse,

Nu sitter jag och yngsta sonen med varsin laptop vid frukostbordet. Han säger själv att han ska bli data-fisemopp när han blir stor. Jag började tänka på hur många datorer vi har. E har en, M har en, PQ har tre och jag en ... ja och så en gammal under trappan, det blir ... 7 st. Fy bubblan, det är ju inte klokt. Fast är man mac-människa är datorn inte en dator utan en kompis. Vi har alltså 7 jobbarkompisar som bor här. Ja det lät ju bättre.

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-04-29 13:30:39

å shit pomfritt.. är glad att inte jag har tre jobbarkompisar boende här.. 76 kvadratmeter med tre tjejjer.. jag och tre jobbarkompisar skulle bli så att vi fick olja in oss i hallen för att kunna halka omkring och få plats..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela