Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Orienteringsdöd

Publicerad 2007-04-26 17:17:04 i Betraktelse,

image119

Efter en dag fjättrad vid sjukbädden kastade jag mig ut i skogen när jag sent om sidor blev avlöst.
Med bokband i öronen och blicken på stigen blev jag minst sagt dödsförskräckt när jag nästan golvades av ett gäng natt-orienterare. Orienteringstävling, suck! De vallade fram och åter i skogen som ett gäng galna elefanter med pannlampor.
Nu vet jag vad som menas med orienterings-döden. Jo det är när någon, med lite mer sinnes närvaro än jag, blir överraskad och klipper-till orienteraren med handväskan så att han faller död ner.
Hela stigen var full av små paddor och salamandrar. Vad gjorde de på stigen? Ska de inte hålla sig i vattnet, i allafall när det är orienteringstävling. Stackarna. Jag ägnade promenaden åt att plocka paddor och ödlor för att återföra dem till vattnet så att inte även de skulle drabbas av orienterings-döden.
Nää sport är konstigt.

Kommentarer

Postat av: Vildängel

Publicerad 2007-04-26 20:40:21

Tack för kvällens goda skratt. Vad bra du skriver.

Postat av: surr

Publicerad 2007-04-26 22:07:06

im back!! ha ha ha orienteringsdöd.. skitkul!!
du är galet kul som vanligt

Postat av: Nina

Publicerad 2007-04-27 02:47:19

Det är väl det man brukar säga Sport dödar... man skulle träna upp grodorna till att bita orienterarna i tårna. Då blir det ju mer spännande för orienterarna också :)

Postat av: Elin

Publicerad 2007-04-27 08:29:13

Nu ska vi vara snälla mot orienterarna. Jag tror dock att ödlorna och salamandrarna inte klarade sig bättre i vattnet eftersom orienterare känner en konstig dragning till kärr och mossar.(personlig erfarenhet.
Om den där bloggen du skrev om, du har inte adressen?

Postat av: Elin

Publicerad 2007-04-27 12:27:24

Jo, den har jag sett men hon opererade ju sin rygg tillslut och detär ju det jag vill undvika.
Tack för tipset om knuff.se

Postat av: Malin i Orsa

Publicerad 2007-04-28 23:38:20

Jag hade oxå fått lov att rädda alla jag såg från dom läskiga orienterarna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela