Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Jul-sjuk och sjuk av jul

Publicerad 2007-12-12 16:56:42 i Betraktelse,

Nu har jag och yngsta sonen varit på Danderydssjukhus. Han har haft halsfluss 11 gånger i år och det tyckte jag fick räcka. Nu blir det halsmandlar ut i januari. Lockade honom med att man får äta hur mycket glass man vill efter.

Pre-julschemat är absolut fullspäckat. Maken är så stressad att han talar stakato och är totalt ego-blockerad. LuciatågX2, julavslutningarX2, julshowerX2, julbasar och julmarknad och ... jag spyr på jul, avskaffa skiten! Det är ett djävla tjat ocm olika lego-prylar och radiostyrda bilar som de visar reklam för på Jetex och andra barnkanaler. Syrrans små söta flickor hade skrivit saker som - jag önskar mig en farfar och jag önskar att min lillebror lär sig säga pappa - i sina önskelistor. De har inga bajs-barnkanaler. Vad hände med Kyoto-avtalet? skulle vi inte spara på jordens resurser? När julpyntarna kommer loss får vi startas ett kraftverk extra. Det bor en Griswald i varje stuga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela