Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Julpimpat

Publicerad 2007-12-13 12:00:01 i Betraktelse,

Nu har jag och sonen julpimpat lite. Bara lagom - några ljus, krans på dörren och lite glitter.
Jag trodde föresten att "pimpad" var ett vedertaget uttryck nu för tiden. Testade ordet i en annons-rubrik för en kund, som trodde att jag var hel tokig.
- Så kan man väll inte säga! Kan man inte, pimpad* vet väll alla vad det betyder.
Det visade sig att hon trodde det stod "Nu har vi jul-pippat" och inte " Nu har vi julpimpat".
Det fick bli jätte spännande ... "Nu har vi julpyntat" ... som vanligt.

*Pimpad kommer ursprungligen från "pimp my ride" och betyder hotta upp, pynta, pryda.

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2007-12-16 13:11:52

jag har pimped my x-mas helt otroligt i år, maken har lagat de trasiga stakarna iår så jag har tre för många, jag har nu även elljusstake på toaletten!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela