Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Önskelistan

Publicerad 2007-12-18 22:04:14 i Betraktelse,

Mitt stora barn har skrivit en önskelista. På övredelen står det:
"jag önskar mig fred på jorden och att ala fik äta mat på julafton",
på undredelen följer en lång lista som börjar med Nintendo DS och slutar med en massa lego.
Han har plitat länge och slagit i leksakskataloger fö att allt ska komma med, så kommer han ut till mig i köket och river önskelistan mitt i tu. Han ger mig den övre delen och säger "den här är till dig och den andra delen ska jag ge till pappa". Han har hajat och han har humor.

önskelistan

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2007-12-19 11:23:34

han är ju jättesmart... först lite "fina" önskningar för att visa vilken fin kille han är och sen smäller han på med legosarna... vilken strategi!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela