Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Riddarhusets viktiga frågor ...

Publicerad 2007-12-18 14:48:42 i Betraktelse,

För alla er .. två ... som följt utvecklingen med gay-grevarna kan jag meddela att jag nu har pratat med en kille i riddarhusets ledning. Vid min fråga blev han tyst en stund sedan sa han:
- Med tanke på att vi vid senaste mötet avhandlade kvinnlig rösträtt kan jag tänka mig att det tar några år innan vi tar upp denna fråga.

Några andra intressanta saker som diskuterades under riddarhusmötet var hurvida det "skola finnas" ryggstöd på bänkarna eller inte, för att " adelsmän torde hålla sig för goda för att luta sig bekvämt tillbaka".
Frågan "är kvinnor adliga?" var tydligen en känslig fråga som det ej kunde lämnas ett adekvat svar på. Förslaget om kvinnor ens skulle tillåtas i riddarhusstyrelsen röstades åter igen ner.

Utsikterna för framtida adliga-gay-giften verkar dystra.

Här Tant T. kan du läsa Arte & Marte - tidning för inbördes beundran.

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2007-12-19 11:22:08

som alltid... jag lär mig nåt nytt av dig, är dessa människor på riktigt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela