Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

En världslig sak

Publicerad 2007-02-23 23:44:56 i Betraktelse,

– Har du tappat bort ett par vantar i dag igen? Du är ju helt otrolig. Två mössor och två par vantar på en vecka.
– Men mamma, jag är bara sju år och jag måste fylla mitt huvud med kunskap, det finns inte plats för vantar och mössor.
(va fan svarar man på det?)

I går hade de barnvakt som inte har någon som helst barn-vana. Då lyckades sju-åringen övertyga barnvakten om att man alltid dricker Cola till maten, soffan hoppar man i eller bygger koja av den, finns det godis äter man det i soff-kojan och har man mjölktänder så är det onödigt med tandborstning, för de ska ju ändå trilla ut. Dessutom får man titta på TV tills man somnar av sig själv i soff-kojan ... på en vardag. När barnvakten ifrågasatte kojbygget, ringde sonen till mitt styrelsemöte och sa att nu fick jag genast komma hem för detta var den elakaste barnvakt han haft.

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-02-24 00:56:41

ha ha ha ha vilket bra svar han fick till sonen.. oj oj oj ja va svarar man på det :)

Postat av: surr igen

Publicerad 2007-02-24 01:01:13

och stackars barnvakt ha ha ha.. bad hon dig ringa fler gånger??
det där kommer ni kunna ha jäkligt roligt åt när han blir äldre.. inte just nu kanske :)

Postat av: Evelyn

Publicerad 2007-02-24 15:51:21

Haha, klyftig kille :) Vilka idéer de små har.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela