Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Ex och svärmorsdrömmar

Publicerad 2007-02-14 00:18:45 i Betraktelse,

En av mina gamla fd har åkt fast för häleri. Tur att de inte är så förbaskat präktiga allihopa. Det konstigaste är att just denna skulle ha tagits för en av de präktigaste, en riktig "svärmorsdröm". Fast då får man inte räkna min mamma (svärmodern) som tycker illa om nästan alla killar som inte visar genuint intresse för hästar eller är händiga på något sett som man kan ha nytta av, typ snickare, rörmokare eller skogshuggare. MIn man gillar hon konstigt nog, trotts att han varken kan rida eller göra ett enda händigt ingrepp. Han kan spela gitarr, han har humor och är snygg (fortfarande). I början försökte han fingera hästintresse men gav upp det vart efter han fick fast mark under fötterna. Händighet har han aldrig kunnat fingera - tummen mitt i pannan.
Maken var ute på en riktig öl-kväll med några av mina gamla ex. De hade jätte roligt, och han tyckte att jag hade haft rätt bra smak i allafall.

– Och vad har ni pratat om då? frågade jag lite oroligt.
– Va tror du? ... he he he ...





... fotboll, så klart.

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-02-14 08:29:04

he he...
föresten.. är våra mammor släkt tror du?? min e likadan.. en karl man inte har någon nytta av.. vad är det att ha :) säger jag som typ frågar innan jag säger hej om de kan laga avloppsrör...... undrar varför man e singel.....

Postat av: sanna

Publicerad 2007-02-14 09:04:39

fast ... de har ju faktiskt något. en rörmokare behöver man ju då och då. kan man börja kräva att morsorna skaffar sig yngre händig karlar?

Postat av: carina

Publicerad 2007-02-14 09:09:44

Jag har varit gift med "mannen som uppfann händighet" i tjugo år. Problemet blir ju för mig att jag aldrig har bytt en propp, målat en stol, bytt däck. Fan jag kan knappt skruva i en glödlampa.En sak är jag iallafall bra på: "ikeamöblerihopsättning".Han tycker inte att man behöver läsa monteringsanvisningarna nämligen.

Postat av: surrigen

Publicerad 2007-02-14 09:23:29

ja visst det tycker jag absolut att du kan börja kräva.. min har ju varit gift med min pappa de senaste 50 åren så jag tror att hon tycker att han varit både händig och behändig..
ett hjärta till dig idag föresten.. min kära bloggkompis :)

Postat av: camilla

Publicerad 2007-02-14 22:43:44

svärmödrar är just det..för att när man talar om dem så svär man oftast...

Postat av: amandine

Publicerad 2007-02-15 17:52:00

uj fy attans. jag skulle inte vilja ha exen ute och prata ihop sig sådär :)

inte för att jag har nåt att skämmas för, heh....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela