Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Gäng däng och pad prik

Publicerad 2007-02-17 23:36:59 i Betraktelse,

Nu kommer spontan-kalasen att ordna upp sig. (Apropå förra inlägget)
Det har nämligen öppnat en Thai-take away i en gammal förfärlig korvmoj vid tunnelbanestationen - Ropsten Fast Food. Låter ju blääää! men är absolut skit bra. Dessutom är plast trågen med thai gryta tacksamma att vräka över i den egna wok-panna - och vipps så har man ... nästan ... lagat det själv. Går ej med polis-rullen.
Eftersom jag har jobbat hela veckan, och maken är invalido i köket, så har vi prövat oss igenom nästan hela menyn. Håller fortfarande. De har sushi också men den har vi inte vågat oss på ännu. Det kommer ju en ny vecka till snart med mer jobb.
Har inte riktigt fått kläm på vad man dricker till Thai ännu. Till sushi måste man ju dricka cola t.ex. Surr, vad säger Kajsa Warg om detta?

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-02-17 23:58:06

ha ha ha.. ingen aning faktiskt.. men jag ska kolla upp det omedelbart.. I´ll be back :D

Postat av: surr igen

Publicerad 2007-02-18 00:01:59

ha ha ha ha ha jodå jag har macro.. ska försöka krypa ihop ner på knä och ta en riktig närbild av honom åt dig.. fast sen får du väl göra en förstoring så han syns.. han är ju sjukt liten.. men klippa kunde han :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-02-18 00:04:26

vet inte hur det är med han föresten.. såg han skymta förbi nere i höjd med frysdiskarna en dag när jag var på affärn.. tror det va han.. eller nåt litet barn.. om det va han så såg han pigg ut.. om det var ett barn så var det synd om barnet.. sådan mustach och bara ett barn...

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-02-18 17:37:27

sökte på hitta å hitta en kajsa varg.. ringde denne men fick bara en massa morrande till svar.. visade sig att det var en hund från en kennel.. äh skit samma tror man får dricka lite vad man vill.. nu har ju jag inte ens ätit sushi utan det närmaste jag kommit det är nog inlagd sill.. där funkar det med både vatten sprit å cola!!

Postat av: sanna

Publicerad 2007-02-19 23:08:07

Tack M för tipset. ÖL ska det vara till Thai. Det måste kollas upp. Kommer du hit och testar med mig M?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela