Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Man får sona för sitt leverne

Publicerad 2007-02-05 00:47:41 i Betraktelse,

Efter en arbetsvecka med många timmar, firade jag en 40 åring med ostron och råbiff - mmm! ... Ja och det har jag nu sonat på toa i ett dygn. Man har ju viktiga saker för sig och kan inte blogga hela tiden.

Så skulle jag visa mina grabbar hur man head-bangade i takt till en Metallica med tung gung och fick genast en whiplash och en sträckt ryggmuskel. Detta tilltag sonar jag för fortfarande. Jag är dålig på att inse när man ska låta bli vissa saker.

Monaco-syrran ringde mitt i toa-bestyren och berättade att jag skulle bli moster. Det blir ju kanon. Fast ska det bli en monegask då? Där kostar det en förmögenhet att föda barn. När man väl står där på BB´s tröskel får man punga ut med 10 000 i förskott, och blir förlossningen komplicerad kostar det ännu mer. Det går ju inte att ångra sig när man väl satt igång lixom.
– Kejsarsnitt, jaså 50 000:- sa du. jag tror jag passar, tar min mage och går hem istället.

Melodifestival - Tommy ser ut som en åldrande tant - jag sa ju det!

I veckan blir det mera siffer-knåpande (små små siffror) med årsredovisningar och jag som fortfarande inte kan hitta mina glasögon. Det kommer ju aldrig att bli bra.

Kommentarer

Postat av: sutt

Publicerad 2007-02-05 06:20:31

härligt att du är tebax om än lite wiplashad.. det är jag också.. det enda vip jag är faktiskt.. du har rätt.. visst är horoskop bara tjurbajs men om det står nåt bra brukar jag ta åt mig.. typ du vet att det är idag det händer.. nu jävlar!!
fyfan för att föda barn i monaco och ännu mer fyfan för tommy nilsson.. är det inte liksom över för han.. han är ju nästan värre än lillbabs...

Postat av: TT

Publicerad 2007-02-05 08:46:11

Stackars stackars dig.
Jag har mått som en 40 årig prinsessa, så det måste ha varit råbiffen?
Hela melodifestivalen sög stork*k. Hur i hela friden har de hittat så dåliga låtar och så många som sjöng skräp! Hade hoppats på Addis Black Window eftersom jag gillat saker de gjort. Men vad kan man säga?

Postat av: carina

Publicerad 2007-02-05 09:16:58

Men det gör han ju... tant är rätt ord,kolla reklamen under din blogg också, jätteroligt. Välkommen tillbaka. Man känner inte många monegasker den saken är säker, hoppas att barnet i fråga gifter sig rikt, det är lättare där iallafall än i sverige.

Postat av: camilla a

Publicerad 2007-02-05 14:11:46

oj va jag skrattade åt ditt inlägg..kan se dig headbanga o på kuppen få en skada..hahahaha...bebisar är aldrig fel..hon får se till att föda i Sverige...billigare så...

Postat av: J

Publicerad 2007-02-06 19:56:28

Fick för mig att det skulle finnas filmtips här.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela