Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

utfrysning

Publicerad 2007-02-21 23:17:10 i Betraktelse,

utfrysning

En av mina nya blogg-kompisar hade en undran på sin sida - var tog Lennart Swan vägen, lever han?
Jag svarade att jag trodde att han var död ... men han lever.
En annan, gammal, kompis påminde om att han, för inte så länge sedan, fluktuerade i pressen.
Han ondgjorde sig över att ej ha blivit bjuden på Birgit Nilssons begravning.
En jobbar kompis berättade att de på byrån skulle göra en travesti på TV-programmet Gäster med gester. Några av programmets profiler blev tillfrågade, dock ej Lennart som blev skogstokig över detta. Det verkar som om det pågår en utfrysnings kampanj mot Lennart - det är meningen att vi ska tro att han är död.

Själv funderade jag på var Cindy Peters tagit vägen? Henne borde man ju inte tappa bort så lätt.
... Eller var är Anna Martinez och Åke Arenhill?

En helt annan sak ... (apropå att fisa i tunnelbanan)
Det är helt livsfarligt att åka kommunalt i Stockholm. Bussen är ok men så fort man kliver av vid tunnelbanan är dom där ... gratis-tidnings-utdelarna.
Som en skock hotfulla gamar kastar de sig över sina yrvakna offer. Gula, gröna, röda, blå i sina uniformer. Tar man ingen tidning lägger de säkert krokben. Vill man komma till tåget får man vara så god att ta en av varje annars ... -vi vet vilket tåg du tar. Man lyckas smussla ner alla tidningarna i pappersåtervinningen på andra sidan spärren, men så fort man ska upp ur tunneln igen kommer en ny gam-flock.

Kommentarer

Postat av: Evelyn

Publicerad 2007-02-22 00:17:53

Tack för tipset!
Måste ta och läsa den.

Tur att vi inte ha gratistidningsutdelare här på Åland. Jag skulle måsta ta av varenda en.
Tänk vilket berg av tidningar man skulle ha hemma!

Postat av: Carina

Publicerad 2007-02-22 10:28:36

Ja just det... han var ju jätteupprörd, nu kommer jag ihåg. Ana Martinez är ju krönikör i en av dessa t-bane tidningar.Cyndee Peters uppträder nästa gång i Mariestads domkyrka. (19/3) Under rubriken "Cyndee on Tour" Det får du inte missa!!

Postat av: sanna

Publicerad 2007-02-22 11:55:15

ja där ser man. det är ju för att jag har fått fobi mot gratis tidningarna som jag inte viste var hon höll hus. Visste väll att cindee, som det ju stavades, inte bara kunde tappas bort. Nu vet jag också att åke är konstnär nu för tiden. Alla hittade.

Postat av: surr

Publicerad 2007-02-22 12:29:45

å vilken tur att du hittade åke.. vet inte ens vem han är så jag hade nog fått leta hur länge som helst för att kunna hjälpa dig..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela