Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Begravning igen ... och igen

Publicerad 2007-01-17 23:56:14 i Betraktelse,

När man börjar gå på flera begravningar än bröllop då känns vuxenpoängen som minus poäng.
I dag var det dax igen. Det är den femte inom de senaste 12 månaderna, och bara ett bröllop. Som Hugh Grant fas tvärt om lixom.
Prästen påminde om Lasse Flinkman. Jag kom på mig med att tänka  att han nog var klädd i drag under prästkappan.
Alla känslor, som man till vardags håller väl dolda, kommer upp till ytan. Jag kommer alltid på hur mycket jag älskar min man när vi går på begravning. I dag spelade och sjöng han dessutom jätte vackert i kyrkan.
Tillsammans i 20 år och han är fortfarande den snyggaste och gulligaste jag känner.

Kommentarer

Postat av: camilla

Publicerad 2007-01-18 06:13:16

trist med begravningar...men det är väl ett av livets onda ting som man så illa måste gå igenom... va underbara känslor du har för din man...måste vara skönt..ha en bra dag...

Postat av: surr..

Publicerad 2007-01-20 23:55:37

ja det e skit med begravningar.. va på en förra våren.. en av mina småtjejjers klasskompis.. det var den värsta jag varit på.. en hel femteklass som grät...
vill föresten också ha en man som jag känner lika för om 20 år.. avis men jävligt glad för din skull!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela