Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Brittisk-disk

Publicerad 2007-01-01 18:30:31 i Betraktelse,

Brittisk-disk

Kära TT
Här kommer först en förklaring, för de som ej känner till den anglosaxiska diskmetoden, följt av några teorier.

Anglosaxisk diskmetod: Fyll en diskho med varmt vatten och en halv flaska Fairy-liquid. I med disk och rör om med en disktrasa. Tag upp och torka av. Färdigt att serveras på.

Teori
1. "Lite diskmedel har väll ingen dött av".
2. Smaken av diskmedel kan bara inverka possitivt på Brittisk Cuicine.
3. Lättja.
4. Bara en diskho.
5. lite skit ränsar magen.

Kommentarer

Postat av: camilla

Publicerad 2007-01-02 06:33:13

hahaha...jo det var ngt....
Men vem tänker på miljön där då??hrrrmmm

Kramis

Postat av: TT

Publicerad 2007-01-02 09:06:32

;)
Men, jag undrar fortfarande, slösar vi med vatten?
Håller med dig helt när det gäller matlagningen och körandet på vänster sidan.
Sedan är det intressant att det knäppa engelsmännen gör är charmigt, mendas det knäppa t ex tyskar / fransmän gör är bara otrevigt och drygt. Eller är det bara jag som är anglofil som tycker så?

Postat av: sanna

Publicerad 2007-01-02 11:41:12

TT, som du vet är jag också partisk i denna fråga. Vi får hoppas på åsikter till fransmän och tyskars fördel.
Gällande vattnet. I England (London) har vattnet i kranarna passerat genom en människokropp mer än 20 gånger. I Sverge vet jag ej, men jag skulle tro att det är obetydligt. Jag tänker fortsätta skölja disken!

Postat av: sanna

Publicerad 2007-01-02 11:59:23

Camilla, det gör ingen. De kör efter principen - det man inte ser lider man inte av, och hoppas på att det ska växa murgröna över alla kylskåp, färgpytsar och skrot som ligger och dräller, så slipper man se dem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela