Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

En liten tjej

Publicerad 2007-01-09 22:53:47 i Betraktelse,

Tänk om man kunde beställa en liten tjej.
Två killar får räcka men en liten tjej skulle vara .... underbart.
Det finns ju tyvärr inga garantier - trotts IVF (i USA får man visst välja men här är det fortfarande 50%).
Man får föresten vara lycklig att det går alls, nu när man inte kan göra dem på det gamla hederliga sättet.
Sen minns man alla sprutor, blodprov, undersökningarna och ... pengarna... många, många tusen pengar som det innebär att göra (provrörisar).
Dessutom, ett tredje kejsarsnitt - fy bubblan. Gallsten och leverskador.
Och om inte detta skulle räcka kan man ju tänka på alla nätter man inte fick sova på grund av ammning, magknipsskrik, bajsblöjor och spyor i sängen. Samt allt man ska släpa på så fort man ska någonstans, barnvagnar, barnbilstolar, blöjor, välling, nappar och burkar.
Dessa förnuftiga tankar är tyvärr som bortblåsta så fort man får låna en liten kålmask.
En liten varm kålmask med små små händer som stryker en över armen.

Kommentarer

Postat av: Annelie igen

Publicerad 2007-01-10 08:35:58

Hahaha och jag som bara har tjejer har tänkt likadant fast om en liten pojke.
Tror det är ett fenomen. VAd det gäller mig ville jag sp gärna ha en pojke som jag kunde köpa små flugor/slipsar till o.s.v

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela