Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Framtidens djungelbok

Publicerad 2007-01-10 14:50:17 i Betraktelse,

framtidens djungelbok

Läste i tidningen att den gamla klassikern "Djungelboken" skulle spelas på stadsteatern.
Denna version utspelar sig dock i framtiden (213 år från originalet) med ruffiga uteliggar-vargar, Baloo är en rappande boxningstränare och tigern är nynazist, låter mycket lovande.
Dessutom är det en gammal skolkompis till mig som har skrivit musiken, känner jag Sojen rätt kommer det att vara R´n´B/souligt och Prince:igt. Kastade mig på ... macen ... och beställde biljetter.
Leif Andrée, som spelar Baloo, såg jag på Galeasen för en massa år sedan. Då kissade han på sin motspelare, och det var typ det ända man kom ihåg från den teaterkvällen.
Han får hålla sig från att pinka på Mowgli för jag tänkte ta ena sonen med mig.

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-01-10 19:11:45

tjena
long time no hear.. har startat en klubb.. våga hata datorer som inte funkar.. har lyckats få igång min gamla tuggmaskin och t o m hunnit med att uppdatera min blogg.. vänstrarn har lagt ner så där får vi hädanefter gissa oss till om det va sant eller om de gifte sig.. ha det jättebäst

Postat av: surr

Publicerad 2007-01-10 20:30:49

självklart kan vi bli den nya såpan på nätet.. tror vi kommer att göra succé.. maila namn och lösen ska jag fylla på med inlägg :)ha ha ha å va moget och kul!!

Postat av: camilla

Publicerad 2007-01-11 06:56:02

Låter som en teater värd att se

Postat av: surr

Publicerad 2007-01-11 07:55:44

ja vi kör på en tjej.. antagligen kan vi bäst leva oss in i den rollen :) otrohet svek och fruktansvärd orättvis behandling.. eventuellt invävd med en smaskig historia om förskingring på jobbet.. va tror du :)

Postat av: Mia

Publicerad 2007-01-11 08:30:35

Tror den är jättebra. Min sambos kusin är med i den!
Lite kul tycker jag!
Ha det bra.
Kramiz

Postat av: surr

Publicerad 2007-01-11 09:55:27

http://pannkaksbruden.blogg.se/index.html
ett tips om du undrar va hon har för halsduk när hon är förkyld..................................

Postat av: surr

Publicerad 2007-01-11 10:30:21

ja självklart är hon känd.. inte bara föräldrarna hon har även själv medverkat i en docusåpa och inte helt påklädd hela tiden.. ja du kan ha rätt.. hon har nu bytt glaumoren till hellyhansen och graninge och lägger med jämna mellanrum ut bilder på detta samt sitt röriga hem där man inte kan hitta något alls och där alla gett upp hoppet om att någonsin få någon ordning igen.. hennes kända föräldrar kommer såklart kommentera bloggen med desperata rop om att hon måste rycka upp sig och börja klä sig moderiktigt igen och beställa parfym från britney spears å så..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela