Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Här på ön ...

Publicerad 2007-01-30 23:51:53 i Betraktelse,

... är vi rika, flyktingfientliga, hurtbullar med dyr musikskola och många barn.
Vi har en skruttig bro och låg arbetslöshet. Just nu går villapriserna ner men det gör tydligen inte fastighetsskatten (tack så djävla mycket era blåa lögnare) ... rent massmedialt alltså.

Att folk här är hurtbullar stämmer. Det kan vara helt dött överallt utom på skogsslingan där det är som autobahn. Min man tar bilen om han så ska 150 meter till affären. Vi har aldrig åkt skidor i skidbacken, joggat eller långfärdsgrillor på sjön.
Flyktingfientliga - svårt att veta,  Det finns inga att finna här. he he
Dyr musikskola - ah ha, det var därför Pernilla wahlgrens son uppträder som gatumusikant i centrum - för att ha råd med musikskolan.
Många barn - är man koncernledare måste man ju visa att man är fertil nog att fylla upp SUV:en.
Tanterna är hemma och sköter om sina långa vackra naglar medan deras bortskämda hunden biter ihjäl rådjur i min trädgård.
Allt är så perfekt att det står en upp i halsen. Tänk om det kunde landa ett UFO i centrum och ta hela ön som gisslan. En karneval. Lite roliga människor. En rockklubb. Lite liv - kulturliv. Ett bra bar-häng. Ett internetfik med goda, billiga kardemumma bullar ...  men nej.

Bussbiljetten ska gå upp till det dubbla och biltullen återinförs - Hjälp, jag är fast på Alcatraz!

Kommentarer

Postat av: camilla

Publicerad 2007-01-31 07:23:13

rym...det är det bästa

Postat av: TT

Publicerad 2007-01-31 08:40:26

Tips
Goda kanelbullar och bra barhäng finns på Kungsholmen. Bara att flytta!

Postat av: surr

Publicerad 2007-01-31 11:38:22

finns det någon ledig lite barack eller lokal eller nåt rum så kanske jag ska dimpa ner med min familj som är som ett gäng ufos allehopa.. rockar gör vi också och visst kan vi baka kanelbullar.. kan nog vända upp och ner på hela idyllen där på ön.. föresten.. joggat har jag aldrig gjort i hela mitt liv heller :) sen kan vi ha barhäng med stor skylt på dörren "Präktighet avböjes!! Ovänligt och jättebestämt!!!"

Postat av: surr

Publicerad 2007-01-31 11:45:23

glömde.. för att kolla Flyktingfientligheten.. har både kurdiska och finska barn i packningen.. verkar va klippt å skuren för ett liv over there!!

Postat av: sanna

Publicerad 2007-01-31 22:13:05

Nej Nej Nej - inte kanel, KARDEMUMMA ska det vara, bleka och stora.

Postat av: carina

Publicerad 2007-01-31 23:42:24

Kan du inte stoppa Pernilla från att ta sig över bron? Nu ska hon spela huvudrollen i Sound of Music också, kan ingen stoppa henne, ge någon annan en chans, det måste finnas fler som kan musicala (schysst verb) i Sverige.

Postat av: TT

Publicerad 2007-02-01 08:31:34

Men herregud mänsch. Bästa Kardemummabullarna i stada finns ju här.
För er som inte har samma örnkoll på bullar (jag skall snart doktorera i ämnet) så Vurma! Där kan ni få smarrigaste bullarna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela