Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Kontor

Publicerad 2007-02-01 00:16:04 i Betraktelse,

I dag har jag hyrt ut mig.
Ja ja - inga missförstånd nu, jag är inte Vampyra.

Jag har suttit på ett riktigt kontor, med fler än en människa, och jobbat hela dagen.
12 timmar närmare bestämt. Jobbet jag ägnade min dag åt var rena kamikaze projektet. Textmanuset var ett exel-dokument medan tabellmanuset var ett mellanslags-tabbat i word-dokument ... på så där 164 sidor. De som jobbar med layout förstår att manusförfattaren antingen var sadist eller helt IQ-befriad.

Fullt av folk runt om kring mig som varit på semester, väntade barn, hade internmöten, pratade skit om sina kolegor, gick på lunch, hängde vid kaffe bryggaren och gnällde över vems tur det var att diska. Som ljuv musik för mina öron.

På mitt kontor har jag två marsvins-kolegor. Vi har internmöte ibland. De gnäller också hela tiden, men bara över hunger (de får mat, jag lovar). När man går på lunch går man en trappa upp och kollar in i en tom kyl ett tag, tills man bestämmer sig för kavjar-macka och te. Disken kan man ju försöka gnälla över om man orkar, det blir i allafall ego som får diska.

Perfekt att hyra ut sig ett tag, men fan va skönt det är att komma hem. Marsvinen fick en extra morot, trotts bantningen, bara för att jag har saknat deras - frooop froop.

Kontor

Kommentarer

Postat av: TT

Publicerad 2007-02-01 08:35:39

Exel och Powerpoint borde ha utrotas för länge sedan. Och vi skulle kunna starta en stödgrupp för layoutare som råkat ut för idioter som tabbar eller gör egna radbrytningar i Worddok. Får man skicka hotbrev? Du kanske kan skicka till mina kunder och jag till dina så ingen kan spåra oss.

Postat av: surr

Publicerad 2007-02-01 12:30:29

ha ha ha du är så kul!!
fan är egentligen avis.. tror du får mer utbyte av dina marsvinskollegor än jag får av de apliknande jag jobbar med.. en del av dem i varje fall.. och sen har vi såna med guldfisksintelligens.. skönt att komma hem på kvällarna och prata med barnen.. lite smarta svar utan analyser..

Postat av: surr

Publicerad 2007-02-02 12:44:09

har kontrat med en bild på mitt skrivbord.. men ingen på internmötena när de diskuterar ordningen jag inte har....

Postat av: surrigen

Publicerad 2007-02-02 17:55:48

du är så klok.. tack snälla du för tipset om rökningen och kopparna.. smart att jag inte tänkt på det ;)

Postat av: camilla

Publicerad 2007-02-02 23:55:09

hehe..alltid lika kul att läsa dina inlägg..ha en go helg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela