Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Pet, pant, pengar och prickar

Publicerad 2007-01-18 15:16:48 i Betraktelse,


Snott från en annan blogg:
Om man köpte ericsson-aktier för 100 000 SEK för ca. 2 år sedan så är de värda runt 4 600 SEK idag.
Om man köpte telecom-aktier för 100 000 för några år sedan, har man idag 791 SEK.
Om man där emot hade köpte starköl på bolaget för 100 000 SEK, druckit dem och sedan pantar tomburkarna så får man i dag 17 006,803 SEK. är det därför grabbarna på torget kallas A-laget?

Det var ju tänkvärt faktiskt. Ska nog ränsa lite bland alla samlade pet-flaskor och burkar. Vem vet, man kanske blir rik till helgen.

Annars har jag roat mig med bilbesiktning i dag. Jag hade en plan. Se lite dumsnygg ut och prata hela tiden med gubben så att han blir distraherad, så kanske det går.
Hmmm ... det var en kvinnlig besiktnings man. Det gick rätt bra ändå, bara två prickar fast utan återbesök. Jippiii!

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-01-19 09:05:05

ha ha ha ha cool plan dumsnygg.. är det ok om jag kör upp min bil till dig och du besiktigar den också?? har problem både med att se snygg och dum ut..

Postat av: camilla

Publicerad 2007-01-19 12:36:27

hahaha... vilken flopp att det var en kvinna...

Postat av: carina958

Publicerad 2007-01-20 12:53:57

Hej! Vad roligt att du finns kvar! Har inte varit här sedan oktober 2005 och du har fortsatt hela tiden... Bra jobbat, jag ska ta tag i detta nu, gjorde bara en liten paus (haha)

Postat av: surr

Publicerad 2007-01-20 19:17:10

tjofitteball själv du kära bloggvän!!
klart du har rätt.. hon verkar precis lika "galen och klok" som vi!! tackar för tipsen om carina.. nejdå.. v lever (:

Postat av: surrigen

Publicerad 2007-01-20 23:00:06

hej igen.. ingenting ingenting allting... kom på en grej.. funderar på att skaffa en mysmoppe till sommarn.,. vad säger du,. ska vi dra på mopperejs och visa grabbarna å gubbarna vart skåpet ska stå?????

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela