Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Richard, toan och Tommy

Publicerad 2007-01-10 00:52:35 i Betraktelse,



I dag har jag och min ruttnande tand (gör sig påmind) varit i stan.
Lockades med lunch av maken och lämnade ön.
På Hamngatan såg vi Richard Wolf med barnvagn - hur gick det till?
Sedan drog jag mig till minnes att jag hört hans sommar-program där han berättade om faderskapet.
Jag minns dock inte relationen till modern.
Efter lunch browsade jag ett par gallerior/varuhus och blev nödig.
 
Hur kommer det sig att det kostar pengar att gå på toa i Stockholms varuhus. Kan inte butikerna bjuda kunderna på detta?
Minns plötsligt när jag, i sällskap med min minsting, försökte planka på just denna toa.
Treåringen behövde kissa, och när en treåring säger att han behöver gå så är det bråttom!.
Tanten i kassan ville absolut inte låta oss passera utan att inkassera avgiften.
- Det kostar!
Jag hade inga kontanter och barnet grät.
- Jag kan gå på bankomaten efter, du får pengar sen.
- Det kostar först!
- Ska han kissa här på din disk då?
Tillslut kom en medmänniska och lånade oss en slant.
Fy fanken, det dröjer innan jag handlar något i det varuhuset igen.

På vägen hem gick Tommy Nilsson över gatan (utan barnvagn).
Han var sig rätt lik. Något av åldrande tant över honom dock.
Tänker på East Action´s vackert anemiske sångare och före detta franska smörsångaren från 80-talets galna nätter på Ritz. Det var tider det, och nu fyller man snart 41. Ja just det, jag skulle ju börja använda alla döskalle ringarna igen.

15444-81

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2007-01-10 08:32:45

Jag blir lika arg varje gång jag hör att vuxna nekar till toalettbesök. Har varit med om det själv. Undrar vad dom skulle göra om man gjorde på sig på golvet deras *skrattar*.
Inte roligt med tanden :=( Hoppas det inte moler också.
Ha en bra dag
Annelie

Postat av: camilla

Publicerad 2007-01-10 09:20:45

Man blir ju galen på sura kärringar...önskar nästan att du låtet barnet kissa på hennes disk..hehe..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela