Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Fröjder med hus

Publicerad 2007-06-07 22:41:59 i Betraktelse,

Tänkte i dag - jag skulle nog aldrig vilja flytta tillbaka till en lägenhet. En gång hus altid hus, fast man kan ju ändra sig någon gång.
Skaffa hus är som att skaffar barn eller hund, en djävla massa jobb men ett kärt sådant. Skrapa flagande fönster igen, spackla skruvhål, klippa häcken, oroa sig för altanen som läcker, försöka få igång gräsklipparen för att senare, genomsvettig och med tennisarm, ge upp detta och bestämma sig för att i år är det "Meadow" som gäller eller att bära ut den spya-stinkande kompost-hinken och tömma i lådan. Till och med detta kan ej avskräcka längre även om jag får kväljningar varje gång.
Maskarna är så många i år att det ser ut som en ormgrop i lådan. Dessutom har jag lyckats få jättebalsaminer i komposthögen, helt av misstag. Syrran, som har gröna fingrar, har försökt odla dem hemma men ej lyckats - ha! Baggis.

image146
Jag lånade bilden av naturhistoriska och anna-lena, hoppas det var ok.

image145
Ps. om man lägger rästerna av en kronärtskocka i lådan över natten så har de blivit aldeles knallgrön till dagen därpå. Ja ja den är ju grön säger du, vi snackar illlgrön!!! Färg i naturen tipps. Ds

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2007-06-07 23:19:49

haha... bästa färg i naturen tipset hittills. Det är roligt med nyinflyttade husägare, de är de som alltid vädrar sängkläderna, som låter dem hänga en stund varje morgon utanför fönstret. Men de tröttnar snart, vi brukar slå vad, en månad är rekordet.

Postat av: surr

Publicerad 2007-06-07 23:33:31

ja det va verkligen ett hett tips sanna :):) tack snälla fyndiga du..
sov så gott.. min säng kallar också.. har sällskap i natt.. en tioåring som ligger på tvären i min 120-säng.. härligt i värmen......... tack å lov så har hon inte feber i varje fall..
sängkläderna är säkert varma å äckliga ändå.. har tröttnat att hänga ut dem varje morgon.. eller jag har aldrig börjat så jag har nog sällskap varje natt av en massa såna där vad de nu heter..äh ni vet.. kvalster tror jag..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela