Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Hektisk helg

Publicerad 2007-06-11 00:36:45 i Betraktelse,

Student, fotbollsmatch, badstrand, 40 års fest, båttur, grönalund, städning, grillmiddag.
På Fågeluddebadet såg jag en mamma och två barn som försökte klämma in sig i en miniliten porsche tillsammans med två enorma uppblåsta badkrokodiler. Uppiggande med en sann optimist mitt i hettan.
image152
Och Grönalund ... blää, det får aldrig hända igen, i 30 graders hetta. De kan tjata hur mycket de vill men jag kommer att vägra. Måns Zelmerlöw skulle uppträda och skriva autografer. När vi stått i autografkön, i solgasset, en bra stund råkade jag lova att jag skulle fixa Måns autograf senare, bara vi kunde gå hem nu ...
- Lovar du? sa sonen och jag sa ja ... hjälp! hur fan ska det gå till?

Kommentarer

Postat av: TT

Publicerad 2007-06-11 09:21:58

Tack tack för en mysig eftermiddag. Synd att du inte hade bild på porschetanten. Eller ännu hellre en liten film ;)
Kram

Postat av: carina

Publicerad 2007-06-11 19:57:12

han har en bra hemsida måns...med turnéplanen ordentligt upplagd. Han kommer att fara sverige runt i sommar, ni kanske kan planera semestern efter hans spelningar, så får ni se både måns och sverige på samma gång liksom...

Postat av: sanna

Publicerad 2007-06-11 20:26:37

ha ha toppen idé kompis. jag mailar nog hans manager och säljer barnet som barn-slavs-råddare till turnén.

Postat av: Anna

Publicerad 2007-06-12 10:37:43

Nöden har ingen lag....vad sägs om urkundsförfalskning...hum ?!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela