Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Krabbsaltade tångräkor!

Publicerad 2007-06-15 17:20:50 i Betraktelse,

I dag var jag med tre ungar på Sjöhistoriska för att titta på Tintin.
Fantastiskt vad man kan översjöljas av nostalgi.
image158
Blev på nytt kär i kapten Haddock och alla hans svordommar, "krabbsaltade tångräka, lilla mygghjärna i ettiksspad!" Hajen u-båten och Karabodjan får mig att minnas nätter under täcket med ficklampa och Rackham den Rödes skatt, Krabban med guldklorna och Solens tempel. De är ju så fantastiskt snygga, figurerna, teckningarna alltså. Jag blir glad av typsnittet i pratbubblorna, fast det ska vara originaltypon. När jag vaknar till har barnen tröttnat för länge länge sedan och vill gå vidare. Ja ja

Kommentarer

Postat av: TT

Publicerad 2007-06-15 17:23:40

Vad kul att ni kom i väg. Visst var ubåten fiN? Ungarna inte tacksamma? Bomber & granater! Skeppshala dem.

Postat av: surr

Publicerad 2007-06-16 23:35:28

tintin va aldrig min grej.. gillade asterix å knasen.. och "min häst" förståss.. broknäsflickorna.. å va jag ville va en av dem..

Postat av: carina

Publicerad 2007-06-17 17:52:08

ååå Tintin... favoriten. Gillade Scooby Doo också, och starlet, och Kitty. Jag ger mig nog av till sjöhistoriska jag med i veckan.

Postat av: Lennart

Publicerad 2007-06-17 20:08:10

Kapten Haddock är härlig! En kompis hade några kasettband med Tintin-böckerna inlästa. Vi lyssnade på de så ofta vi kunde!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela