Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Öde ö

Publicerad 2007-06-06 17:36:06 i Betraktelse,

Måndag 12 128, i dag nationaldag och ingen räknare på.
Maken har åkt hem till pappsen som fyller jämt. Yngste sonen har 41 graders feber, som vanligt, tredje gången på en månad. Det kanske är borelia eller så tar körtelfebern aldrig slut. När det är galet varmt och sol vill man inte ha feber, därför sitter vi inne och tittar på film - suck.
I stan var det kravallvarning men här på ön är det öde, inte en nationalist eller sverigedemokrat så långt ögat når. Faktiskt så syns ingen till, helt öde, nästan så man tror att det varit kärnvapenkrig medan man tittade på Calles chokladfabrik.

Kommentarer

Postat av: Robert

Publicerad 2007-06-06 23:02:14

Det där förstod jag inte

Postat av: surr

Publicerad 2007-06-07 00:51:52

fy va hemskt.. 41 grader för tredje gången på en månad.. och i den här tropiska värmen.. stackars stackars..

Postat av: carina

Publicerad 2007-06-07 09:49:43

Stackars... det är så jobbigt att vara sjuk i värme, men det är nog inte borrelia iallafall med tanke på dina frysvanor...

Postat av: Anna

Publicerad 2007-06-09 15:58:02

va..?
41 grader?..Hur gammal är han? Min mellangrabb fick körtelfeber05 /2006...Då var han nästan 18 år..han fick ligga inne på Ackis i Uppsala jag trodde ett tag att han skulle dö...Vännen, du måste kolla upp vad han har för lebbig bacillusk..Hoppas det går över fort!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela