Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Snabbvisit ...

Publicerad 2007-06-27 23:09:26 i Betraktelse,

... i stadens brus. Nja brus föresten, lidingö är i det närmaste öde, men det finns ju rinnande vatten och TV som brusar. På den öde ö vi just kom ifrån finns inget av detta, inte ens toalett, man får skita i en klippskreva.
Innan vi åkte in i dag klämde hela storfamiljen in sig i mormors lilla stuga, 40 kvm, för att undfly regnet. 7 småbarn, en gammelmormor 94, jag och två systrar med respektive samt en kusin. Som tur var mormor inte hemma för då hade hon fått åt nerverna. Gammelmormorn som vi just släpat ut till ön trillade från dasset och slog upp ett golfbollsstort hål i kinden och fick genast åka helikopter tillbaka till danderyd. De sydde dock i hop henne kvickt och skickade tillbaka henne, hon ser hemsk ut.

image164

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-06-28 10:04:01

är det snyggkusinen ni har med er?? hoppas ni har det bra.. trots klippskrevsskitningen..

Postat av: carina

Publicerad 2007-06-28 11:31:56

Oj stackars mormorn...

Postat av: Nilla

Publicerad 2007-07-25 22:03:47

Vilken vacker bild! Jättefin. Jag längtar till havet.
(men stackars gamlamormor...)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela