Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Sommar sommar sommar

Publicerad 2007-06-07 23:05:57 i Betraktelse,

Här om dagen åt vi lunch på Elfvik. Det bubblade av så mycket sommar där utanför fönstret att jag måste dokumentera. Båtar flänger, parasoll, solbrillor, vilstolar, pocketböcker, nakna badande barn, boll på gräset, röda axlar i linnen, rosa skjortor och bara ben ... Ja, så man minns när midsommar-regnet kommer och gummistövlarna skvallrar om långvarit skyfall.

image148
image149
Sommar mat, mmm.

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2007-06-07 23:22:05

inga foppatofflor???

Postat av: Anna

Publicerad 2007-06-08 01:48:12

Elfik i mitt hjärta!!!
Jobbade lite extra där..tror det var 94..Tungt att servera med allt fint silver...Men fint är det där!
Jag misstänker att Carinas "foppatofflor"
är banlysta på hela ön...? !
Ö bor kör liksom sin grej..typ seglardojjorna som de aldrig överger!! Möjligtvis kommer de ingifta fruarna med ett par som kanske matchar fuskpälsen!! ;-)

Postat av: Anna

Publicerad 2007-06-08 01:51:34

Japp...bodalsplugget! samma som Mihajlowitsch...pust! Själv ?

Postat av: Anna

Publicerad 2007-06-08 09:49:25

Visst är det lite creepy....Jo han gick faktiskt där..Jag hade hans klasskompis som barnflicka ett tag ..Vart lite rädd när jag såg efterlyst..och hon uttalade sig lite negativt om grabben, Bodal var nog inget höjdar plugg iaf..Har knallat på många begravningar av kompisar i tidig ålder...Inget bra minne av Lidingö kyrka som annars ligger så fint..Näää skolan brydde sig liksom inte om de som var lite udda....Hoppas det är bättre där nu!!

Postat av: surr

Publicerad 2007-06-08 11:56:36

ååå jag kan va med i skoldebatten.. min jobbarkompis e ju från lidingö och har gått i samma skola!! .. hon heter lena p och slutade som socialarbetare i min stad.. hann dessutom med att vara punkare en stund där emellan.. lika gammal som dig anna!?! och har en syster som e lika gammal som dig sanna.. gud va jag känner mig med i stockholmsgänget nu på bekostnad av dem!!

Postat av: Anna

Publicerad 2007-06-09 16:10:25

Jag var ju också punkare en liten stund...Hum..Lena P ???? Shitt...jag har fått alzamier light..ringer ingen klocka...lär kolla i skolkatalogen....
Socialarbetare..??
Trevlig ??? Hoppas det !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela