Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

15 timmar och tåbira

Publicerad 2007-03-14 00:22:10 i Betraktelse,

... på rumpan framför en dator i ett streck, med samma skor - samma svettiga skor.
När, äntligen, sista korret var skickat så passade jag på att hjula lite. Vet inte varför, har man kunnat låta bli hela livet så ska man kanske inte börja vid 41. Smidig och grasiös som ett kassaskåp. Nu värker det i handleden - fast det kan ju vara datorns fel, vi säger att det är "mushand" och inte dummhet som orsakat skadan.
Nu ska jag sova några timmar och, absolut, vädra fötterna innan det är dax igen.
Skittrist att blogga om 15 timmars jobb pass, om man var polis eller brandman kanske men ... layoutare av årsredovisningar ... zzzzzzz! Jag får börja hitta på roliga saker jag gjort på jobbet, ska bara sova lite först.

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-03-14 08:56:51

hej kuliga kompis.. om du lyckas hitta på nåt sätt att blogga om roliga saker man gör på sitt jobb så snälla hör av dig och tipsa :)

Postat av: surr

Publicerad 2007-03-14 11:34:54

ps.. såg du bygglov igår.. gissa vart de var å snickra..
fan där rök chansen att få hem till sig.. nån annan här på landsbygden hann före... ja ja får leta på en snickare att gifta mig med istället och hoppas på att han e bra på mer än snickring :)

Postat av: Carina

Publicerad 2007-03-14 14:28:33

Tjejer ni har fel jobb... vad tror ni händer på mitt jobb när solen skiner? Jo.. killarna lättar på kläderna, just nu tittar jag på en 24åring som mekar med sin cross, lite lagom skitig, t-shirt och snygga överarmar.... i solsken.....

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-03-14 21:54:17

men va fan
var/vad är ditt jobb. Jag kommer!

Postat av: surr

Publicerad 2007-03-15 08:11:47

jag också.. fort som fan :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela