Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

ang. svan-tanten

Publicerad 2007-03-22 14:27:35 i Betraktelse,

Ja sa ju det!  http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,1027680,00.html

Från tidigare inlägg: "Läste om svan-tanten i dag igen. Alla förfasar sig över att hon hade svanar hemma. Tänk vad media kan lämna uppgifter ute som skulle göra bilden lite djupare än "en galen tant med elva svanar hemma". Min syrra känner svan-tanten. Hon är genuint engagerad i svanarnas väl, tur att någon är det. Förut har hon lämnat de skadade svanar till en organisation med stöd från samhälle, veterinär och polis. Nu har lokaler och bidrag dragits in och hon har ingen att lämna svanarna till längre. Viljan att hjälpa hade dock inte dragits in."


Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2007-03-23 10:13:49

Japp du har rätt, jag erkänner jag har också skrattat och förfasat mig men man måste ju se syftet bakom handlingen också. Sen kan jag väl tycka att det är väl drastiskt att släpa hem svanarna. Men hon ansåg sig väl inte ha nåt val.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela