Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Ett litet, litet barn

Publicerad 2007-03-03 13:11:27 i Betraktelse,

I går var min kusin här på middag (en av kusinerna). Han är ensamstående med tre egna barn och en 4 månader gammal fosterbaby, som han haft hand om sedan hon föddes. En liten flicka vars föräldrar tyckte att droger var viktigare. Stackars föräldrar som går miste om ett underverk för att deras sinnen är förblindade. Stackars kusinen som, nu efter 4 månader med underverket, är livrädd att föräldrarna plötsligt ska ta sig i kragen och vilja ha henne tillbaka. Den som det är minst synd om, just nu i allafall, är en 4 månader gammal baby som ler, joddlar och inte vet något om världens onska. Älskad av alla sina nya syskon och sin fosterfar.

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-03-03 22:41:27

å vilken härlig kusin.. är det han.. snyggingen :) verkar va en riktig man med hjärta!!

Postat av: camilla

Publicerad 2007-03-03 23:08:00

det låter som en kusin som har ett varmt hjärta...vi har oxå fosterbarn..men jag hade vilkoret att de skulle vara så gamla att de visste sitt biologiska ursprung....
Idag tar man mkt hänsyn till barnen..även om de biologiska föräldrarna..."tar sig i kragen"...o det kräver mkt för en missbrukare att rätta till sitt liv..tro mig..
Så jag tror nog att han får behålla den här lilla babyn ett bra tag...förmodligen hela sitt liv..*S*...nå..varför är han ensam med alla dessa barnen?

Postat av: sanna

Publicerad 2007-03-04 00:03:28

ja surr det är han.
camilla. Han var redan skiljd när han blev fosterfar. De övriga barnen har både en mamma och en pappa som älskar dem och som dessutom är sams med varandra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela