Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Kalla det va fan du vill

Publicerad 2007-03-06 23:39:46 i Betraktelse,

Dags för en ny helvetesvecka. Slutspurt på årsredovisningarna, stämmorna står för dörren.
Har jobbat uthyrd i dag och har då haft "Kalla det va fan du vill" att lysna på. Jätte rolig. Skrattade högt så att alla mina temporära kollegor trodde att jag var en psykopat. De frågade inte ens om jag skulle hänga med på lunch. Föresten var boken så rolig att jag glömde att äta. Sanna Pärsson läser ömsom på skånska, ömsom på invandrar svenska om en Iransk familjs försök att passa in i Sverige. I morgon ska jag fortsätta med The Jane Austen book club, vacker men lite trälig att hålla tråd i, medan man pillar med noter och kassaflöden.

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-03-07 08:32:42

håller på med den boken.. ska nog göra som du.. börja lyssna istället.. så jag kan hålla på med annat under tiden.. verkar smart..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela