Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

om sport

Publicerad 2007-03-04 22:23:30 i Betraktelse,

ja, jag erkänner, jag gillar inte sport.
Har ibland dåligt samvete för att jag sabbar för mina barn.
De borde springa, åka skridskor, skidor, spela fotboll, hockey, bandy, handboll mm.  men nej. Har försökt med simning, men jag börjar alltid frysa och vill bara gå i varma dushen. Skridskor har jag alltid hatat och har helt omedvetet lyckats överföra detta på mina barn. Skidor utför är kul men lixom inte tillräckligt för att det ska vara värt pjäxor, skidor, lift-kort, resor mm. Jag red när jag var yngre men det verkar inte vara grejen för mina grabbar. Hästar är bra men motorcycklar är bättre. Den ena sonen vill köra cross - fin fint, en sport vi båda kan gå loss på. Hur lätt är det att hitta en närbelägen crossbana? Finns ingen. Det fans en på landet, men den har militären stängt.

Jag läste i tidningen om en kille som fått sin barndom förstörd av sin fanatiskt skidåkande pappa. Han hade tvingat ut grabben i skidspåret och det var det enda han mindes av sin barndom. Det gjorde mig lättad. Något mina barn aldrig kan anklaga mig för i allafall.

Apropå sport så såg jag Stefan Holm på TV. Inte konstigt att han kommer över allt, han har ju vattenskalle. Han har ju proportioner som en baby. Får han bara över huvudet så följer ju kroppen efter.

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2007-03-05 12:50:19

haha... jag han har ju vattenskalle, men allvarligt jag ÄLSKAR sport (på tv alltså) det bästa som finns, jag kan inte blogga för mitt lösenord är väck och jag får tydligen inte nåt nytt.

Postat av: sanna

Publicerad 2007-03-05 13:30:45

mitt lösen försvann också men man får ett temporärt om man trycker på "glömt lösenordet"

Postat av: surr

Publicerad 2007-03-06 14:28:07

jag kan knappt stava till srpot

Postat av: amandine

Publicerad 2007-03-08 19:28:20

skönt att läsa din inställning till sport, känner likadant. och ungarna kan nog hitta på annat att göra - det kan ju ändå inte bli elitsportare av alla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela