Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Stackars ensamma föräldrar

Publicerad 2007-03-21 19:47:25 i Betraktelse,

I dag rinner snoret och jag känner mig frusen och steglad. Djävla smittiga ungar!
Tänkte på alla ensamma föräldrar som trotts feber måste hämta i skolan och laga middag. Jag kunde störta mig i säng tidigt och blev serverad alvedon och te. Lyx alltså. Nu ska jag fortsätta nysa lite och tänka på hur lycklig jag är som har en man som sköter rulliansen ... väntar dock med fasa på den dagen han insjuknar, för herre jösses va det kan vara synd om honom, då räcker det inte med alvedon och te.

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2007-03-21 22:34:06

uj uj...hoppas mannen lever läääänge o föblir frisk...

Postat av: Annelie

Publicerad 2007-03-21 23:03:58

Finns ingen som kan vara sjukare än en man:)
Krya på dig!

Postat av: surr

Publicerad 2007-03-22 07:46:33

jobbigt.. men faktiskt rätt skönt ibland.. att va sjuk alltså.. att få tycka så där riktigt synd om sig själv och inte göra ett skit.. i varje fall i en-två dagar.. krya på dig och passa på att njuta av att bli uppassad!!
det där med ensamstående.. vi har å andra sidan ingen att irritera oss på.. ingen som inte gör nåt.. eller ja du fattar.. ät vitlök å värm en lättöl.. skitäckligt men det ska visst hjälpa!!

Postat av: Tricky

Publicerad 2007-03-22 16:34:44

Ja, det är nästan det svåraste med att vara själv med barn just när man själv blir sjuk. Det finns ingen hjälp att få, det är bara att bita ihop.
Lite sjuka barn känns då som nåt man nästan önskar sig (istället för alltså)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela