Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Två kusinet talar om livet

Publicerad 2007-03-06 23:41:09 i Betraktelse,

Kusinerna sitter och dricker choklad ...
- jag vet hur det blit barn.
- det vet väll jag också.
- ja ha hur då?
- man tar ett mamma ägg och ett pappa ägg, så sätter man ihop dem i en burk.
- nähä! så är det inte alls. pappan stoppar snoppen i mammans snippa.
- blääää! va äckligt. så är det ju inte alls.
- sen kommer babyn ut ur snippan också.
- fy va du ljuger. mamman åker ju till docktorn, när hon blivit tjock, så plockar docktorn ut babyn genom magen.
- ... föresten heter det inte gagelad, det heter uböj!

Tänk så olika det kan vara ...

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2007-03-07 09:02:35

haha...

Postat av: carina958.blogg.se

Publicerad 2007-03-07 10:36:44

båda sätten funkar ju nuförtiden, både den med burken och den mer vanliga, så tillsammams har de ju full koll... haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela