Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

En påse dumhet

Publicerad 2007-05-03 14:05:56 i Betraktelse,

image134

Detta är en annan dum grej som somliga håller på med på den här ön, ja på andra ställen också har jag hört.
Man plockar upp efter hunden (det är ju bra) när den har skitit, tex som här mitt inne i skogen, men sedan låter man bajspåsen ligga kvar på samma plats. Nu försvinner den garanterat inte från sin plats, som den ju skulle ha gjort annars vid första bästa regnskur. IQ-badboll!

Kommentarer

Postat av: Malin i Orsa

Publicerad 2007-05-03 17:35:50

Usch..!

Postat av: surr

Publicerad 2007-05-04 13:35:15

har också många gånger funderat varför man plockar upp skiten och sen slänger den var som helst.. t o m brevid hundbajspåslatrinerna.. är inte det nästan perverst??

Postat av: Emmisen

Publicerad 2007-05-04 18:02:55

jag brukar intala mig våldsamt att de har tappat påsen. det känns bättre då.

Postat av: carina

Publicerad 2007-05-04 21:20:52

usch ja... stod och tittade på en grand danoise i dag och funderade då på vilka enorma mångder en sån måste prestera... det blev ju till att använda ica kassar, en sån där liten bajspåse skulle ju inte räcka...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela