Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Sena vanor är dåligt för tänderna

Publicerad 2007-05-04 23:15:09 i Betraktelse,

Jag är en natt-uggla. Jobbar ofta till ett - två på nätterna.
För en tid sedan var jag hos tandläkaren och fick rådet att skaffa el-tandborste - blottade tandhalsar. Jag skaffade en och den är toppen, talar om för en när man har borstat nog och när det är dags att byta borst m.m. men ... den låter över-djävligt. Som en liten aktersnurra i munnen.
Min man går till sängs några timmar innan mig, så när det är dags för mig att borstatänderna så sover han redan.
Drar jag igång aktersnurran så vaknar han, skitsur. Har prövat att ta med mig den ner i källaren för att borsta - han vaknar ändå av ljudet.
Det slutar med att jag i allafall måste skaffa mig en vanlig tandborste att borsta med på kvällarna. Ja ha och min fina nya el-tandborste som skulle rädda tandhalsarna får stå där oanvänd. (Ofta sover maken när jag går upp också, annars kunde jag ha använt den på morgonen).

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2007-05-05 12:01:45

hahaha...och där står du med din nya tandborste.... jätteroligt,du får gå ut i trädgården eller skaffa öronproppar åt karln....

Postat av: Londongirl

Publicerad 2007-05-06 20:52:10

Köp öronproppar åt honom och be honom stoppa in dem innan han går och lägger sig! Det borde alltså finnas ljuddämpare till tandborstar. ;-)

Postat av: surr

Publicerad 2007-05-07 08:55:31

du e kul du.. fast det tycker förmodligen inte maken just när du borstar tänderna i varje fall men å andra sidan.. hur kul skulle du va om du slutade med det.. föresten... skriver här till carina.. kan inte kommentera hos dig längre.. är jag blockad??

Postat av: josse

Publicerad 2007-05-07 22:16:27

det är en vanesak. fortsätt borsta så vänjer han sig snart vid ljudet.

Postat av: surr

Publicerad 2007-05-10 15:30:25

hallå!! var är du????

Postat av: surr

Publicerad 2007-05-13 10:11:33

nej nu börjar jag bli orolig.. saknar dig..

Postat av: surr igen

Publicerad 2007-05-13 19:48:20

å va skönt att höra att du lever.. men bara knappt???

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela