Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

En bra affär

Publicerad 2007-11-11 15:59:04 i Betraktelse,

Min gamla parka från överskottslagret väger ett ton när man sätter i fodret, och det är ju onekligen foder dax.
Hukande under den tunga militärparkan fick jag syn på en nästan likadan i en affär nära stureplan, som var lätt och inte tyngde - men tyngde var just vad priset gjorde, den kostade över 4 200:-. Näää det går ju bort.
Av en händelse gick jag förbi Lindex i Lidingö, där kostade en snarlik parka 799:-, så jag slog till.
Nu känns det som om jag faktiskt har tjänat 3 401 kronor. Bra va.

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2007-11-11 17:40:50

Grattis till en bra affär, jag måste också slå till med en varm jacka, men jag väntar till det blir riktigt jäkla skitkallt så att jag inte gör misstaget att gå på utseendet på jackan utan på värme effekten, jag har gjort den missen förr och iår ska jackan vara varm, och egentligen inget annat. Våga vägra frysa!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela