Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

Kalla öron på bron

Publicerad 2007-11-08 23:49:41 i Betraktelse,

image212

Lidingöbron är inget för blottade öron och hundar. Kallt som bara satan utan mössa - jag älskar mössor och har jämt mössa, varför inte i dag - kneppo! Hunden är livrädd och vill komma över så fort som möjligt, innan nästa tåg. Det dundrar och hela bron skälver. Nedanför, långt nedanför, är vattnet svart utom vid värmeverket för där är det löddrigt. Varför? Vi har fiskevatten någonstans under bron. Vårt hus skulle hålla i plogningen av gatan, förr i tiden, och som tack för det fick huset servitut på fiskevatten i värtan och i kyrkviken. Jag tittar ner och blir inte det minsta sugen på att fiska. Då kommer det en båt. En liten buster som ska till Ropsten. Den kommer säkert från Storholmen och föraren har nog ännu kallare öron än jag.

Kommentarer

Postat av: josse

Publicerad 2007-11-13 10:39:05

jag tycker det är skitjobbigt att åka buss över lidingöbron varenda dag. räcket är ju världens minsta och om bussen skulle få sladd eller välta skulle man trilla över staketet och rasa rätt ner i vattnet. usch nej jag gillar inte bron!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela