Ö-rapporten

Tankar från en stor och en liten ö

På landet ...

Publicerad 2007-11-21 23:00:14 i Betraktelse,

... i helgen, var det fest på Värdshuset. Krögarna firade 10 års jubileum och de bjöd vidlyftigt. Maken spelade och alla öns barn hade jätte kul till klockan elva, inte konstigt att de var sjuka dagen där på.
Massor av snö och pulkaåkning. Framåt söndag började den smälta bort.
Solen värmde i nacken, korvgrillning och vi fantiserade om att vi hade sovit över vintern och att det nu var mars.

image218

Syrran hade huset fullt av vänner och ungar. Det fiskades upp en laxöring som var sprattelfärsk och gudagod. M berättade om när han spelade Skalman i en Bamse teater och spydde i sköldpaddsmasken mitt under föreställningen. Spy- och sovklockan ringde.

image219

Kommentarer

Postat av: surr

Publicerad 2007-11-22 23:11:00

å vilken underbar dröm.. ska lägga mig nu och hoppas jag drömmer det samma.. och att drömmen dessutom slår in :) snö föresten.. här är det inte ens morgonfrost.. tack gode gud!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Det är bara jag ...

Det heter inte "kris" längre, det heter "utvecklingsfas". Vad ska man bli när man blir stor? När blir man stor? Blir man det någonsin? Livet är toppen och ändå har man någon knasig lust att vända allt på ända? Flytta, säga upp sig, studera, skaffa moppe ... Nu är "fasen" över, men jag kan inte sluta skriva.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela